juni 22, 2009

Marimekko-tyger

Jag ska klä om några av kuddarna i mina soffor, och valet föll på Marimekko-tyger när jag var på Förr i Skövde. De har ett stort utbud av tygerna, och jag hade redan innan förälskat mig i mönstret "Lumimarja" och då förstås i den rosa varianten :) Det är sååå snyggt! (men jag undrar om det inte är lite ljusare i verkligheten..)
Men det ska nog dock inte bli kuddfodral, kändes nästan lite synd att klippa sönder det. Utan istället kommer det att ersätta
hjärtdraperiet på mörkgråa väggen, och jag tror det kommer bli jättesnyggt :)
Men här är några tyger som däremot kommer bli kuddfodral. "Ananas" i rosa..
.. och "Samovaari", fast förstås inte i blått utan grönt och gult (men det fanns ingen bild på det..). Var ju först lite skeptisk till att ha grönt med, men gula tyger är ovanliga har jag märkt, och då får man kompromissa lite. Men det är inga större problem när mönstret är så snyggt :)
Och här är ett tyg som jag inte köpte, men funderade på, och funderar fortfarande på (för det fattas nämligen tyg till ett par kuddar..), "Keisarinna" i rosa. Men jag vet inte, det är ju galet snyggt, men mönstret är ganska stort och kanske inte riktigt kommer till sin rätt på kuddar.. hm hm..

Inga kommentarer: