april 30, 2009

Separationsångest

I och med att vardagsrummet byter färgskala, så innebär det ju att de röda sakerna inte har någonstans att ta vägen och måste flytta in i en låda i förrådet.
Och vissa är det svårare att säga adjö till än andra.. ;)

Här är mina favvisar bland de röda småsakerna.. Inte så svårt att skiljas från dem kanske, men jag tycker de är hemskt fina och det är trist att inte kunna ha dem framme.


Värre är det med mitt älskade hjärtdraperi.. Det kommer jag att sakna på riktigt (jaja, jag vet, jag har en alldeles för stark relation med mina grejer ;)
Jag tycker att det är sååå fint bara, och det gör väldigt mycket för rummet som det är nu, det är det enda som är uppsatt på mörkgråa väggen, och det är verkligen en grym färgklick och gör sig så bra där. Det har en helt perfekt metallic-röd nyans, och glänser så fint..
Jag insåg tidigare att jag har haft det här draperiet uppsatt i något av mina rum (nu har jag ju en lägenhet, men tidigare hade jag flera hem och ett rum i varje) i förmodligen 10 år.
Alltid framme i 10 år. Inte många grejer kan slå det.

1 kommentar:

Sanna sa...

Älskar dom röda ljusstakarna på bild ett =)