juni 21, 2009

Ny typ av hängen

Det känns som om jag kommit igång med smyckestillverkningen igen, kreativiteten som har varit bort hela våren verkar ha kommit tillbaka i sommarhettan :P
Och jag fortsätter att testa nya tekniker. Nu blev det ett hänge beståendes av en oregelbunden ca 2 cm hög glaspärla, med en ram av den bruna metalltråden med lite spiraler som vandrar ut på själva pärlan. Och öglan högst upp ska inte se ut sådär, för jag tycker det ser rätt fult ut :)
Har aldrig gjort nåt liknande hänge tidigare, men jag gillade det, det blev snyggt och var kul att göra, och jag ska fortsätta att finslipa tekniken.
När jag var klar med ovanstående hänge ville jag göra ett till, eftersom det var så kul :P Men jag hade ingen bra glaspärla, måste försöka skaffa fram några lämpliga, utan istället fick jag ta en halvgenomskinlig i plast. Blev ju också snyggt, men det är himla skillnad i känslan på ett hänge i glas och ett i plast. Det i plast blir det ju ingen tyngd i, och ja, det känns rätt.. plastigt ;) Men lite b liksom..

4 kommentarer:

Sanna sa...

Åhh hängena blev superfina! Mmm håller med dig ang skillnaden på att använda glas och plast pärlor =)
Kraaaam
Sanna

Mia sa...

Tack :) Ja, det är verkligen stor skillnad, det blir aldrig samma sak med plast.

jessica sa...

Alltså, jag ÄLSKAR den första! Den ser lite skelögd ut, och det är ju för gulligt ;) Och jag tycker faktiskt att på just den passade den där lite halvkonstiga öglekonstruktionen, det gör att den ser ännu lite mer udda och skev ut. Om du förstår vad jag menar? :)

Ses ikväll vännen, kram!

Mia sa...

Hihi, tack Jessica :)
Hm, jo, du har kanske rätt, öglan kanske ska få vara som den är, lite konstig och skev sådär ;)

Ses om en stund! Och nu är solen framme igen, verkade som om det skulle bli inomhuspicknick där ett tag :)