juni 21, 2008

Kugghjulsskåpet på plats

Nu har kugghjulsskåpet kommit på plats! Och jag är väldigt nöjd med det, det passar perfekt i sovrummet (och här finns det bilder på hur det såg ut på den platsen tidigare..)
(från början funderade jag ju på att ställa det i hallen, men sovrummet var ju helt klart mer rätt. Dessutom slapp jag ju måla om det nu :)


Just nu står mina guldiga ramar och den gamla kartboken på det, mest för att de inte har nånstans att ta vägen.

Jag hade från början tänkt att kanske sätta upp ramarna på väggen ovanför skåpet, kanske tillsammans med en gammal spegel med svulstig guldram, men jag vet inte om jag föreställde mig väggen mycket större eller ramarna mycket mindre, för det får inte alls plats :)
Jag har inte heller kommit fram till om jag ska ha nåt i skåpet, och i såna fall vad det ska vara.. Men avvaktar jag lite så kommer jag säkert att komma på nån bra lösning så småningom.
Utsikten från sovrummets dörröppning :)
Ni kanske också lägger märket till att jag röjt bort allt som stod ovanpå linneskåpet. Vissa saker står numera på bokhyllan (bilder kommer :) och andra har flyttat in i förrådet.
Så nu ser man linneskåpet lite bättre i all sin prakt ;)

(Och skulle någon undra vad det är som hänger i dörrhandtaget, så är det en massa bjällror. En del ensamma, och en del i grupper på snören, och alla är second hand-fynd av olika slag. Utom det senaste, som jag fick av Peter, som kommer från England och är försett med röda elefanter i indisk stil, jättefint)

2 kommentarer:

Rosa Hemmet sa...

Vilket vackert skåp! Snyggt har du fått det på balkongen med alla blommor och pynt! :D Ha det bra!

Anonym sa...

hej!
Jag gillar verkligen ditt hem! Skulle du vilja vara med på "hemma hos" i min blogg? emailar då över frågor och sen lägger jag upp det. Kika in på:
http://pinkfriday.blogg.se/category/hemma-hos-andra.html
Lägg in en kommentar eller emaila mig om det är intressant, länka tillbaka till dig :)

lisa