juni 30, 2008

Söta auktionsgrejer

Helgens auktion ledde inte till några större inköp (och det var nog lika bra det ;). Istället blev det ett par små söta saker i pastelliga färger.
Plåtburken fick jag för 20 kr, och den är fin och fräsch och förmodligen från 50-60-talet?
I samma fyndlåda som burken låg i fanns även den här lilla brickan, perfekt till frukosten :)

De fyra små tallrikarna i någon typ av glas blev jag väldigt kär i, och jag fick även dem för 20 kr. Jag älskar den blågröna färgen, och den håliga kanten består av en massa små hjärtan, verkligen jättefint :)
Mamma ropade in ett par lådor med textilier, och jag fick ta några små söta virkade grytlappar därifrån.

3 kommentarer:

Anna sa...

Åh vad jag vill ha dom där små tallrikarna! Var det auktionen i Tived?

Anna sa...

hallo! Hoppas allt är bra med dig :) Funderar på de där korten från förra veckan, om du kan skicka i en zip-fil på msn? mitt efternamn gånger två + hetpost.

Puss!

Rosa Hemmet sa...

Hej hej! Vilka fina auktionsfynd ni gjrde du och din mor! :D Älskar de tallrikarna!