juni 16, 2008

Balkongpyssel

Efter åskan blev luften ute helt gudomlig :) Så jag passade på att vara ute på balkongen och pyssla under kvällen.
Det blir bara finare och finare där ute, och växterna jag sådde börjar sakta men säkert växa till sig :)

Jag gjorde väldigt enkla växtstöd till luktärterna och krassen. De behöver visserligen inte ha det än, men snart så :)
Bara att sticka ner 3-4 pinnar i jorden (jag har ett litet pinn-lager bakom balkongdörren :) och knyta ihop upptill.
Jag har ändrat en del på vita bordet, den hysteriska spenaten fick flytta ner på golvet, och istället tog den röda krassen plats. Tanken är att krassen i gröna baljan ska klättra på balkongräcket, men det återstår ju att se :P
De röda luktärterna fick som sagt också växtstöd (och ja, det är min jättefina pedistal från sovrummet som har flyttat ut på balkongen. Flaskliljan är utflyttad även den. Jag hittade ingen bra plats för dem i sovrummet efter ommöbleringen (bilder kommer :) så jag skjuter helt enkelt upp problemet till hösten, ehe... ;)
Hjärtat av rostig taggtråd har mamma gjort, och jag tycker det är hur fint som helst, älskar rost och taggtråd :)
Och så har jag gjort en slags dekoration i form av en massa olika röda tygband som hänger på bambuställningen. Jag tyckte det blev jättefint (ser förstås bättre ut i verkligheten), fast visionen från början var lite mer.. fladdrande :) De här rör sig inte jättemycket i vinden (nu har det ju iochförsig inte hunnit blåsa så mycket sen jag satte upp dem), de är liksom lite för tunga. Fast det gör inte så mycket, det blev väldigt fint ändå, och vill jag ha nåt som fladdrar så finns det nog plats för fler ;)
Jag använde en massa olika sorters band. Organzaband, satinband, sammetsband med mönster, ett jättehärligt garn och metallic-rött presentsnöre. Det sistnämnda fladdrar mest :)

Inga kommentarer: