juni 21, 2008

Ängen är färdigplanterad

Jag fick några växter som min syster hade sått. Dessvärre kommer ju inte de blommorna att bli röda eller vita, som alla andra blivande blommor på balkongen. Därför bestämde jag mig för att göra en liten äng i min vita plastbalja. I ängen ska det finnas lite alla möjliga blommor och växter, ingen ordning och reda alls :) Blommorna jag fick täckte dock inte så mycket som jag hade tänkt mig (det blev bara raden längst bak..), så därför har jag fyllt på med diverse köpta växter. Gräslök, basilika, en solros och några blålila hängande blommor.
Jag är medveten om att planteringen förmodligen är alldeles för tät, men jag tycker inte att det gör så mycket, på min äng kan kaos råda :)
Strax bredvid ängen har jag ställt min ståtliga flasklilja (jag har iallafall fått för mig att den heter så..). Den är ju, som jag nämnt tidigare, på semester här på balkongen under sommaren pga platsbrist i sovrummet :)
Och ser man på, mina röda band kunde visst fladdra i vinden!
Dessvärre fladdrar de alltid åt fel håll och trasslar in sig i tomaterna.. ;)

Inga kommentarer: