juni 07, 2008

Nya auktionsfynd

Förra helgen var det auktion igen, och jag fyndade som vanligt :)
Men det blev inte jättemånga saker till mig själv, flera saker som jag ropade på blev aningens för dyra. Däremot blev det ett helt jättefint möblemang till systern för bara lite mer än 200 kr!

Mitt största fynd den här gången var förstås den gamla järnsängen, för fjuttiga 50 kr!!

Hade sett innan att det skulle vara med en järnsäng, och blev ju förstås väldigt sugen på den, eftersom min säng var ganska tråkig och saknade gavlar.. Fast jag räknade ju inte med att få järnsängen, utgick från att den skulle bli alldeles för dyr.. :P
Men ibland har man flyt, det var ingen mer som ropade på den (det var väldigt få som köpte några möbler överhuvudtaget, folk orkade väl inte släpa hem dem i värmen eller nåt..)
Den är verkligen jättefin, svart med gulddetaljer, lite snyggt skavd här och där, och så har den små hjul, hur gulligt som helst :D

En (fungerande) klocka med en ren utan ögon blev det också (nån har skavt bort ögonen på stackaren..)
Tänkte att jag ska spraymåla den i nån snygg färg, och kanske ska jag ha den i hallen, det är ju det enda rummet där jag inte har minst en klocka redan.. :P

Och ett jättesnyggt paraply i svart med rött mönster, och med en sån där krok i änden.
(För ett par år sen ropade jag in ett par gamla fina paraplyn på en auktion (auktionsparaplyn är oftast mycket finare än nya), men jag använder nästan aldrig paraply, är mer besvärad av att bära omkring på ett
än att få regn på mig. Så förra sommaren gav jag bort dem, eftersom jag aldrig använde dem och de bara tog plats. Men efter det så har det varit flera tillfällen då jag känt att nej, det hade inte varit fel med ett paraply nu :)
Så nu har jag ett paraply igen :P

(och min röda ängel-lampa lyser inte sådär skumt i verkligheten... ;)

Inga kommentarer: