april 21, 2009

Shopping 5: Fin lampa och lite diverse

På Ikea var det extrapris på dessa självhäftande ramar som jag har dreglat över ett bra tag men tyckt varit för dyra. Nu var priset mer lagom (100 kr billigare ;) så då var jag ju tvungen att slå till. Min syster frågade vad jag ska ha dem till, och jag bad henne att inte fråga såna dumma frågor.. :P Fråga inte dumma frågor angående det här gamla plastbandet heller. Jag ska ha det till.. nånting.. kanske.. nån gång.. ;) Men det var ju så himla fint.
Läderklädda galgar i olika färger från loppis. Något man faktiskt har användning för för ovanlighetens skull :P
Och så lampan.. Så himla fin! Från Bra & Begagnat.
Den ska få vara i vardagsrummet eftersom den är gul, och så vill jag verkligen få in gamla grejer där också, och den här vore perfekt :)
Jag tror nog att det är en vägglampa egentligen, men jag har inte bestämt mig var jag ska ha den än. Och så här kanske den kan se ut om den sitter på en vägg ;)
Så fin, så fin..
Sockeln i metall är perfekt sliten, och jag älskar den där typen av knappar.

2 kommentarer:

Anneli sa...

För att påpeka lite... Borde inte lampan "på väggen" vara åt andra hållet, liksom peka neråt? :)

Mia sa...

Jo, jag tänkte på det också.. Men orkade inte ändra och greja. Folk får ha lite fantasi istället :P