april 28, 2009

Örhängen x 3

Inför Designmarknaden så kom jag igång lite mer smyckestillverkningen. Jag var dock inte särskilt inspirerad eller engagerad (hade för mycket annat att tänka på), så det blev mest olika varianter av samma smycken :) Men ibland är det ju bara väldigt skönt med lite massproduktion, och inte behöva vara tänka så mycket.
3 par örhängen blev det. Har gjort örhängen i samma teknik
tidigare, och det är en väldigt rolig och lättsam teknik. Kunde kanske gjort något par i nån annan färg, men så blev det inte av nån anledning.. men den där röda är ju himla snygg.
Och så använde jag de mattsvarta krokarna från Panduro, de passade bäst, silvriga krokar tror jag inte hade sett lika snyggt ut.

3 kommentarer:

Sanna sa...

Superfina örhängen du gjort..vilken teknik har du använt? Skulle vara kul att testa något nytt pyssel =)

Rosa Hemmet sa...

Tjena tjejen!

Men allså vilka ybersnygga örhängen du gör, vilket pillerjobb!

Duktiga du :)
Judith är allt en riktig modell oxå, hon har inte funderat på internationell kärriär? ;)

Mia sa...

Sanna: Tack så mycket! Jag vet inte om tekniken heter nåt särskilt, det är bara tunn metalltråd och småpärlor och en massa pill.

Rosa hemmet: Tack tack!
Haha, ja, Judith är en riktig modell. Size zero, och alltid med en "striking pose" ;-)