april 21, 2009

Shopping 6: En antik tavla

Jag har köpt en tavla från Lauritz.com. Auktionerna där är ju lite finare än de jag är van vid, hehe, och även om ingen bjöd över mig, och tavlan blev så billig som möjligt, så är det fortfarande den dyraste dekorationen jag köpt till mitt hem hittills.
Och det finns en lång historia om varför jag bara var tvungen att köpa den, fylld av skumma sammanträffanden, hihi, men den orkar jag inte dra här :)
Iallafall. Jag är jättekär i den här tavlan, ett oljetryck från mitten av 1800-talet, med orginalram. Jag tycker den är jättevacker :)
Att den skulle sitta i sovrummet var ju självklart. Men placeringen blev svårare att bestämma. Men till sist kom jag fram till att dörröppningen var det bästa. Hade den suttit inne i sovrummet så hade ju ingen annan än jag sett den nästan (för den gröna väggen ska hållas tom, eller ja, skapligt tom iallafall ;) I dörröppningen ser alla den, plus att den ju liksom hamnar bredvid mina finaste möbler, järnsängen och linneskåpet. Kunde inte blivit mer perfekt :)

1 kommentar:

Finnpajsaren sa...

Men helt seriöst, vad fint du har och vad fina grejer du hittar!! Wow.