april 24, 2009

Hemma hos systern

Min äldsta syster gillar också färgglad inredning och roliga detaljer. Hos henne är det dock inte rostiga plåtburkar som dyker upp i tid och otid, utan istället bevingade grisar och Marilyn Monroe :)
Jag tycker hon har det jättefint hemma, en väldigt trevlig stilmix som man blir glad av.

Först bilder från stora rummet..
Sofforna, fåtöljerna och ekbuffén fyndades på auktion i somras (och här finns fler bilder)
I det stora fönstret är det ovanligt glest med växter, i perioder är det som en djungel där :)
Soffborden är från Ikea.
Och på fönsterbrädet står det små figurer här och där (grisen är en vattenkanna), och de flesta vittnar om att systern älskar Pink Floyd ;)
Sovalkoven och datastolen. Draperierna ska dock snart bytas ut.
I dörröppningen mellan hallen och stora rummet så hänger en pirat-voodoo-docka som köptes på
förrförra designmarknaden. Så himla snygg :D Och bredvid den hänger ett snöre med paljetter och pärlor, och den röda bollen är hallampan :)
Och så ett par bilder från det lilla köket (och
här finns det fler bilder ;)
Alla tygklädda sittplatser i hela lägenheten är omklädda av vår kära mor. Hon är bra på det där med tyg ;)
Och hallen.. Till vänster i bilden nedan så syns draperiet som hänger för dörröppningen in till stora rummet. På tavellisten står en Marilyn Monroe-tavla, ett par lotus-ljuslykor och förstås en bevingad gris i gjutjärn :)
I hallen har systern en likadan klädhängare som jag har i sovrummet. Fast hennes är rödmålad.
Och så sist en bild på toaletten. Den är liten, men färgerna är ju bara hur läckra som helst :) Flamingomattan kommer från Kitsch.se och täcker hela golvytan :P Det gula duschdraperiet kommer från Ikea.

4 kommentarer:

Phanatos sa...

Ser ut att vara en väldigt mysig lägenhet! :)

Finnpajsaren sa...

Snyggt!
Igår när jag började måla om hemma i vardagsrummet märkte jag att väggen inte alls varit beige - utan aprikos. Jag är också kitchig :-)

Myownhome sa...

vad fint. :) Sär5skilt hallen såg härlig ut, annars brukar ju hallar ha en förmåga att vara mörka och röriga... i alla fall de jag haft. :P

Bettina sa...

Kul hem, fin katt och glada färger! Kika gärna in hos mig!