januari 09, 2009

Jul i sovrummet

Ok, jag vet att det är lite sent för julinlägg, men ja, bättre sent än aldrig ;)
Jag var ju så himla dålig på att blogga där i november och speciellt december, det var så mycket annat och tiden gick så snabbt. Men nu är det nytt år, och nya friska tag ;P
Hoppas ni får ett fint 2009 allihopa!

Sovrummet blev nog julens mysigaste rum. Eller ja, det är ju alltid det mysigaste rummet, men det blev så extremt mysigt nu till julen :) Vilket berodde på fönstret. Jag fick en fullständigt genialsk idé nämligen när jag försökte komma på hur jag skulle göra sovrummet juligare. Jag placerade ut en sån där klassisk julgransbelysning bland den fullständigt kaotiska växtligheten i fönstret. Och det blev så vackert att jag nästan blir tårögd när jag tittar på det. Det kommer seriöst göra ont i själen när jag tar ner det sen. Det är så otroligt vackert, och bilderna återger det inte helt korrekt, det är vackrare i verkligheten :)
Växterna har verkligen helt tagit över i fönstret. Jag har flera slinger-/klätterväxter som har fått växa helt fritt och är verkligen överallt nu. Men jag älskar verkligen att ha det så i fönstrena :) Julgransbelysningen placerade jag främst ut i den stora växten längst till höger, den har ordentligt kraftig stam/grenar, som passade bra att klämma fast ljusen i.
De andra växterna var dock alldeles för veka för det, så där satte jag istället ljusen på klätterställningarna och sånt.
En pappstjärna i grönt med guldbroderier inhandlade jag på Åhléns, tänkte att det kunde bli fint. Vilket det väl blev, men den syns knappt ens när det är ljust i rummet, smälter ihop alldeles för bra med växtligheten :P

Ovanpå kugghjulsskåpet byttes väckarklockorna ut mot två guldiga glittriga renar från Rusta, och så hängde jag upp en glittrig guldstjärna i en av ramarna också, jag tycker det blev väldigt smakfullt och tjusigt :)
Även linneskåpet fick lite julstämning, i form av 3 gamla julgransdekorationer. Guldiga kottar med plymer, sådär vackert skavda och kitschiga :)

Inga kommentarer: